Egy elsőrangú, 1:8 méretarányú versenyautó-alváz készlet, amelyet belső égésű motoros hajtásra terveztek.
Az RC8B4, amely 2022-ben megnyerte az IFMAR világbajnokságot, egy újabb evolúciós lépéssel érkezik. A Team Associated fejlesztői arra törekedtek, hogy alacsonyabbra helyezzék a súlypontot és a súlypontot, hogy javítsák a kezelhetőséget a burkolatlan kültéri pályákon. Ennek eredményeként az RC8B4.1 RWB új alvázkialakítása merevebb, ferde profillal rendelkezik a kiszámítható nagy sebességű viselkedés érdekében, lehetővé téve a lágyabb lengéscsillapító-beállításokat.
Az újratervezett felfüggesztést új első és hátsó lengéscsillapító-szarvakkal, alacsonyabb súlyponttal és rövidebb lengéscsillapítókkal, valamint új, háromlyukú hátsó lengőkarokkal tervezték, amelyek puhább lengéscsillapítókat és rugókat tesznek lehetővé. Az új, széles hátsó lengőkarok három fix tengelymagassággal kaphatók, és 3 mm-es szénszálas agytornyokat használnak, amelyek számos különböző geometriai opciót tesznek lehetővé.
Végül a buggy 92 mm-es univerzális kardántengelyekkel, 44/13-as kúpkerekekkel és préselt 46 fogas fő fogaskerékkel van felszerelve a maximális tapadás és a sima erőátvitel érdekében a nehéz kültéri pályákon.
Jellemzők:
- Új RC8B4.1 RWB padlólemez és oldalsó burkolatok kúpos alvázkialakítással a nagyobb merevség és kiszámíthatóság érdekében.
- Új alumínium első és hátsó lengéscsillapító-szarvak alacsony súlyponttal és csökkentett súllyal.
- Új, 16 mm-es első és hátsó lengéscsillapító testek az alacsonyabb súlypont és a csökkentett súly érdekében.
- Új, 6 lyukú, 1,4 mm-es első és 1,5 mm-es kúpos hátsó mart lengéscsillapító dugattyúk, lengéscsillapító burkolat tömítésekkel.
- Új, 3 lyukú hátsó lengőkarok és frissített hátsó stabilizátor geometria a sima és egyenetlen pályákhoz.
- Új, strapabíró hátsó rúdkialakítás széles talppal és állítható 3 mm-es karbon tornyokkal.
- Új, kék alumínium első felső lengőkar-felfogatások a nagyobb tartósság érdekében.
- Új, RC8B4.1 formázott első lökhárító optimalizált profillal egyenetlen utakra.
- Új, mart 47 fogú fő fogaskerék.
- 13-44-es fogaskerékkészlet.
- 92 mm-es univerzális féltengelyek 17 mm-es hajtótengelyekkel.
- Soft Blend anyagból készült, továbbfejlesztett lengőkarok a maximális tartósságért hideg időben.
- Új +1 alumínium kormányblokk-karok az élesebb kormányzásért alacsony tapadású körülmények között.
A korábbi verziók funkciói:
- Az innovatív első felfüggesztés geometriája gömbcsuklókkal javítja a kormányzási egyensúlyt és kiszámítható kezelhetőséget biztosít minden körülmények között.
- Az RC8B4 8 sebességes kormányblokkjait szélesebb felső lengőkar-forgópontok egészítik ki a fokozott stabilitás és az állandó kormányzás érdekében a teljes fordulási tartományban.
- Az RC8B4 fogaskerekei a legújabb, az RC8T4-ben használt kemény anyagból készülnek: Az első fogaskerék egy 3,5°-os ferde szögű fogaskerék, amely kiegyenesíti a középső hajtótengelyt, növeli a hajtáslánc hatékonyságát és csökkenti a rezgést. Mindkét fogaskerék nagy csapágyakkal rendelkezik, a 6×13×5 mm-es peremes csapágyak hosszabb élettartamot biztosítanak mind a csapágyaknak, mind a fogaskerekeknek.
- Az RC8B4 üzemanyagtartály legújabb verziója rugalmas gumi fedéllehúzóval és egy továbbfejlesztett rugóval a fedél és a tartály közötti jobb tömítés érdekében.
- Az RC8B4 alváz hátsó rugóstagja számos tervezési jellemzővel és rugalmassági lehetőséggel rendelkezik: A hátsó rugóstag a sebességváltó központjához van rögzítve, és két csavarhellyel rendelkezik az alvázon keresztül a rugalmasság beállításához.
- Az RC8B4 első felső lengőkarjai puha anyagból készültek. A csomag tartalmaz egy opcionális öntött "szárny" betétet a frontális leszorítóerő növelése érdekében.
- Az RC8B4 első alsó lengőkarjai puha anyagból készültek. Megújult konstrukció a nagyobb tartósság érdekében. Az új, ívelt, egy darabból álló stabilizátor rúdösszekötők a rudakkal egy síkban vannak rögzítve, lengéscsillapító csap helyett BHCS csappal a könnyebb beszerelés érdekében. Az opcionális betétek csak a felső részhez illeszkednek.
- Az RC8B4 hátsó szárny-rögzítés állítható szárnyszög-betétekkel rendelkezik a jelentősen megnövelt szilárdság, aerodinamikai forma és a lengéscsillapító-pozíció nagyobb beállítási tartománya érdekében. Két szárnymagasság-állítási lehetőség a hátsó lengéscsillapító-szarvakon.
- Az RC8B4 hátsó szárnyán több függőleges léc található a fokozott egyenes vonalú stabilitás érdekében, magasabb a kilépőél a nagyobb leszorítóerő érdekében, megnövelt szilárdság különböző területeken a hajlítási fáradtság csökkentése érdekében, és a hátsó részen bemélyedések, amelyek sablonként szolgálnak a furatok fúrásához.
- RC8B4 kormánykarok felülre szerelt kormányközépsővel a sebességváltó körüli nagyobb szabad tér érdekében.
- A frissített első geometriával tervezett RC8B4 alumínium középkonzol könnyű és tartós.
- Az RC8B4 kormánykar anyái hosszabbak, hogy csökkentsék a kormány középső részének ellenállását hajlításkor.
- Az RC8B4 kormányszervo rúd új, tartós acél menetes csatlakozással van felszerelve.
- A kék alumínium RC8B4 A és B lengőkar-konzolok úgy vannak kialakítva, hogy illeszkedjenek az alvázlemezbe.
- Az RC8B4e karbon első felső lemeze központosítja az első váz rugóstagját, hogy minden irányban kiegyensúlyozza a rugalmasságot.
- Az RC8B4 alváz első merevítője ugyanolyan hosszú, mint a régebbi alváz "rövid" változata, az ideális első rész rugalmassága érdekében.
- Az RC8B4 első karosszériaoszlop süllyesztve van az első felső lemezbe, és kétoldalas kialakításának köszönhetően könnyen felszerelhető.
- Az RC8B4 rugócsészéinek és lengéscsillapító tengelyének meneteinek kialakítása rögzítőcsavarral rendelkezik, amely ütközés esetén a helyén tartja a csészéket.
- Acél lengéscsillapító oszlopok RC8B4.
- A buggyban alacsony profilú, nagy átmérőjű SHCS csavarokat használnak, amelyek a hagyományos csavar-alátét rendszert váltják fel. Ezeket a szervomotor-tartón és a hátsó karosszériaoszlopon alkalmazzák.
- Új kipufogó tartókonzol és rugó.
- Új, karbon elektronikai doboz megerősítés módosított szervo pozícióval.
- Hátul 93,5 mm-es, elöl 104 mm-es középső tengelyek 3×14 mm-es csapokkal a hajtáslánc hatékonyságának növelése érdekében.
- Az RC8B4 karosszéria kétrészes hátsó oszlopa gumigyűrűvel van ellátva, ami némi rugalmasságot biztosít és meghosszabbítja a karosszéria élettartamát.
- Az RC8B4 csatlakozók jobb menetillesztést, hornyolt területet kínálnak a könnyű kulcshozzáférés érdekében, és ugyanabból a tartós anyagból készülnek, mint az 1:10-es csatlakozóink.
- A standard keréktárcsa-méretek elöl és hátul +0 mm.
- A standard stabilizátor rúd méretei elöl 2,2 mm, hátul pedig 2,5 mm.
- RC8B4 Mu (ejtsd: mew) karosszéria hozzáadott RWB vonalakkal. Három különböző orr-stílust tartalmaz: hagyományos orrkúp, középmagas szárny és magas szárny.
- 44 fogas fogaskerék és 13 fogas fogaskerék az első és hátsó differenciálműön.
- Doboz akkumulátorhoz és RC8B3.2 vevőegységekhez, levehető transzpondertartóval.
- RC8B3.2 osztott középponti differenciálmű csapágy alumínium középső felső lemezzel.
- 16 mm-es lengéscsillapítók fehér első (9,25 fordulat) és rózsaszín hátsó (12,0 fordulat) rugókkal, emulziós membránokkal, kombinált légtelenítő/emulziós sapkákkal és kék alumínium menetes gyűrűkkel a rugó-előfeszítés állításához.
- Keskeny C és D karú konzolok RC8B3.2.
- Négypofás alumínium kuplung két kompozit és két alumínium kerékpofával, két 0,95 mm-es és két 1,0 mm-es rugóval, valamint egy 13 fogú acél kuplungdobbal.
Megjegyzés: A modell nem tartalmazza a gáz-, fék- és kormányszervókat, a belső égésű motort, a vevőt, a NiMH vagy 2S LiPo vevő akkumulátort, a gumiabroncsokat és a felniket. A karosszéria festetlen.