Terméklekérdezés
Calypso 1:45
Termék kódja: 3BB5006
Calypso 1:45
Ár az e-shopban, tartalmazza az ÁFA-t: | 463,31 € |
Raktáron
Szerda 18.06. a Nademlejnská központi üzletben lehet kapni Csütörtök 19.06. lehet veled |
|
|
Vétel |
Vétel |
Nem tudja, hogyan válasszon? Néhány paraméter nem világos számodra? Írja meg nekünk kérdését és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot a válaszokkal.
Küldj egy érdeklődést-
Termékleírás
-
Műszaki információk
Termékleírás
Billing Boats - Calypso 1:45 - 3BB5006
Jacques-Yves Cousteau legendás oceanográfiai hajójának részletes, távirányítású modellje, 940 mm hosszú műanyag hajótesttel, a dán Billing Boats cégtől. 1:45 méretarányú építőkészlet tapasztalt építőknek.
Számlázóhajók
Az 1950-es évek elején Ejnar Billing dán építész és korábbi RAF-pilóta egy kézzel készített halászhajó-modellt tett ki felesége hobbiboltjának kirakatában. Miután a modell fotója megjelent egy magazinban, Mr. Billinget elárasztották a megrendelések tucatnyi ugyanabból a modellből álló sorozat gyártására. Mivel ekkora mennyiséget nem tudott kezelni, arra gondolt, hogy a hajót készletként kínálja – ez volt az első tömeggyártott készlet, amelynek fa váza gerinccel, bordákkal és deszkázott burkolattal rendelkezett, és a lehető legpontosabban utánozta a valódi hajók szerkezetét. Ez az építési módszer gyorsan elterjedt, és Mr. Billing modelljei elkezdték meghódítani a világot. 1958-ban családi vállalkozást alapítottak, amely ma is Billing Boats néven fut. Az évek során a modellek dizájnját fejlesztették és modernizálták, az 1960-as években bevezették a műanyag hajótest díszlécek használatát, majd megjelentek a CNC gépek, és az 1980-as és 1990-es évek fordulóján a Billing Boats lézervágással kezdte meg az alkatrészeket. A céget ma a Billings harmadik generációja vezeti, és mind az úszó RC modellek, mind a nem úszó asztali modellek továbbra is a hajómodellezés abszolút csúcsát képviselik.
Örömmel kínáljuk a Billing Boats építőkészlet-sorozatot, amelyből gyönyörű, részletesen kidolgozott, távirányítós úszó modelleket építhet, vagy stílusos kiegészítője lehet lakása belső terének a tenger sós illatával és a távoli tájak hívogatásával...
Calypso 1:45
Amikor 1942. március 21-én a Brit Királyi Haditengerészet BYMS Mark 1 osztályú motoros aknakeresőjét vízre bocsátották a seattle-i Ballard hajógyárban, az egyesült államokbeli Seattle-ben, még fogalmuk sem volt, micsoda legenda született. A hajó 1943-tól HMS J-826 (később BYMS-2026) néven szolgált a Földközi-tengeren. A háború után egy ideig Máltán horgonyzott. 1949-ben kompjárattá alakították át, amely Málta és a szomszédos Gozo szigete között közlekedett. Ebben a formájában, már Calypso néven, felkeltette Jacques-Yves Cousteau oceanológus, a francia haditengerészet egykori tisztjének, az aqualung társszerzőjének figyelmét - egy nyitott rendszerű légzőkészüléknek, amely lehetővé tette a sportbúvárkodás tömeges elterjedését. Olyan szponzoroknak köszönhetően, mint a brit iparmágnás, a TL Guinness (aki finanszírozta a hajó megvásárlását és átalakítását) és a monacói herceg, a Calypsót kifejezetten víz alatti kutatásokhoz használt úszó bázisként alakították át. Hozzáadtak egy víz alatti megfigyelőteraszt az orrhoz, egy átmeneti és dekompressziós kamrát a búvárok számára, egy darut a legendás csészealj mini-tengeralattjáróval, darukat a Zodiac felfújható motorcsónakokhoz, egy helikopter platformot, valamint rengeteg kutatófelszerelést és kelléket. Az 1950-es évek elejétől 1996-ig, amikor egy kikötői uszálynak ütközve elsüllyedt Szingapúrban, a Calypso tengereken és óceánokon, folyókon és tavakon hajózott, hűségesen szolgálva Jacques-Yves Cousteau-t, fiát, Philippe-et, egy francia búvárokból álló csapatot, valamint a világ minden tájáról érkező tudósokat és filmeseket. Valószínűleg kevesen nem láttak olyan dokumentumfilmeket, vagy olvastak olyan könyveket, amelyekben Calypso játssza az egyik főszerepet. A hajótörést végül kiemelték, ami hosszú viták és perek sorozatát indította el a jövőbeli sorsáról – most úgy tűnik, hogy egy nagyobb átalakítás után a Calypso remélhetőleg visszatér a tengerek hullámaira.
Az igazi hajó oregoni fenyőből készült fa hajótesttel rendelkezik (hogy ne vonzza a mágneses aknákat), 42 m hosszú, 360 tonna vízkiszorítású, és két 580 lóerős motor hajtja, amelyekkel akár 10 csomós sebességre is képes (az eredeti aknakereső 41 m hosszú volt, 270 tonna vízkiszorítású, két 800 lóerős motorral akár 15 csomós sebességre is képes; egy 76 mm-es és két 20 mm-es ágyút, valamint két mélységi bombavetőt szállított). Az 1:45 méretarányú készlet tapasztalt hajóépítőknek készült.
Jellemzők
A Calypso modell öntött műanyagból készült hajótesttel rendelkezik, belső rétegelt lemez megerősítésekkel, fedélzete és felépítménye rétegelt lemezből és műanyag alkatrészekből készült. A készlet tartalmaz egy műanyag hajótest öntőformát és egyéb, a modell elkészítéséhez szükséges műanyag és fa alkatrészeket, modellkiegészítőket (pl. helyzetjelző lámpák, horgonyok, mini tengeralattjáró, helikopter stb.), hajótengelyeket perselyekkel és háromlapátos propellereket.
A modellt két 500-600-as sorozatú egyenáramú motor hajtja, legalább 30 A-es kétirányú vezérlőkkel (motoroktól függően), valamint 6-7 cellás NiMH vagy 2-3S LiPo akkumulátorok, amelyek kapacitása 3000 - 5000 mAh.
Elvileg még a legegyszerűbb kétcsatornás RC készlet is elegendő az alapvető funkciók vezérléséhez; Egy szabványos szervomotor elegendő a kormánylapát vezérléséhez. De egy igazi modellező számára természetesen „kötelező” minél több modellfunkciót hozzáadni (fények, hangmodul, független motorvezérlés stb.), amihez többcsatornás RC készlet használata szükséges – és soha nincs elég csatorna.
\r\n